تقویم روز
امروز پنج شنبه 19 تیر ماه 1399 ساعت 05:48 ق ظ

معرفی روابط عمومی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی 22بهمن

 

روابط عمومی بیمارستان 22 بهمن

نام و نام خانوادگی  :حسین محمدی

تحصیلات: کارشناس ارشد مدیریت اجرایی(کارشناس پرستاری)

سوابق اجرایی: مسئول منطقه اورژانس 115-مدیر روابط عمومی معاونت درمان

سمت:  مدیر روابط عمومی بیمارستان 22بهمن

پست الكترونیك : از این آدرس ایمیل در مقابل روبوت های اسپمر محافظت می شود. جهت مشاهده آن باید جاوااسکریپت فعال باشد.   

 تلفن:43304- داخلی:110

 

تعاریفی كوتاه از روابط عمومی

 

روابط عمومی آینه یك سازمان است ،هرچه شفاف تر بهتر

روابط عمومی باید درخدمت مدیریت باشد نه مدیر

روابط عمومی باید برالگوهای تعاملی تكیه كند

روابط عمومی یعنی نفوذ درافكار عمومی

روابط عمومی باید مردم را به حقوق خود آگاه نماید

روابط عمومی ها نباید توجیه گر سیاست های غلط باشند

روابط عمومی ها باید صداقت را محور فعالیت خود قراردهند

كارشناسان روابط عمومی باید طراح اندیشه های نوین باشند

روابط عمومی موفق سعی می كندسازمان را پویاوشاداب نگهدارد

روابط عمومی موفق بین مردم وسازمان تعامل مطلوب ایجاد میكند

كار روابط عمومی وصل كردن است نه فصل كردن

شرح وظایف:

برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های بیمارستان  به رسانه ها و جامعه .   

 ایفای نقش سخنگویی بیمارستان  به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی جهت اطلاع رسانی به مردم .   

 ایجاد و ارتقاء ارتباطات بیمارستان  با سازمانها ونهاد های مختلف در محدوده وظایف محوله .

نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات مردم ، کارکنان ومراجعین  به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور

تهیه نشریات تبلبغاتی وبولتن های داخلی.

برنامه ریزی ،هدایت واجرای ملاقاتهای عمومی  ،کارکنان ومراجعین بیمارستان  با مسئولین .

دریافت عرایض و شكایات وارجاع آن به واحد های مربوطه

تهیه و تدوین برنامه عمل سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامات .

ارایه نظرات مشورتی به ریاست بیمارستان  در زمینه چگونگی انعکاس اقدامات و فعالیت های بیمارستان  به رسانه ها و مردم .

مدیریت و برنامه ریزی سمینارها، همایش ها ومراسم گرامیداشت ایام مختلف و مناسبتهای ویژه .

ارایه گزارش عملکرد از فعالیت های روابط عمومی بیمارستان  به مقام ما فوق .

انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم بیمارستان  .  

تاریخچه روابط عمومی

واژه روابط عمومی، برای اولین بار در سال 1897 در اسناد اداره راه آهن آمریکا به کار رفته است. بسیاری از اندیشمندان این حوزه ، تاریخچه روابط عمومی این کشور را به سه دوره طبقه بندی نموده اند . دوره اول در فاصله سال های 1900 تا 1929 پیرامون جنگ جهانی اول می باشد که خود به سه مرحله طبقه بندی شده است. در مرحله اول آمریکا طی سال های 1900 تا 1914 رشد گسترده واحدهای اقتصادی، تولیدی و بازرگانی را تجربه نمود و به موازات آن مبارزه افکار عمومی بر علیه مقاصد سودجویانه صاحبان صنایع نیز رشد پیدا کرد. همین امر صاحبان صنایع و شرکت ها را به فعالیت های روابط عمومی جهت جلب افکار عمومی متوجه کرد. خبرنگار روزنامه نیویورک ورلد به نام «آی وی لی» اولین شرکت خصوصی خدماتی تحت عنوان روابط عمومی را تأسیس کرد. بسیاری «لی» را پدر روابط عمومی در آمریکا می نامند. مرحله دوم به سال های 1914 تا 1918 میلادی بر می گردد. در این سال ها دولت آمریکا درگیر مسائل جنگ جهانی اول بود و سعی می کرد تا مقاصد جنگی و خواست های خود را توسط روابط عمومی مرتبط با مردم قرار دهد. مرحله سوم دوره تکامل روابط عمومی در آمریکا به شمار می رود و به سال های 1918 تا 1929 بر می گردد. در این سال ها مؤسسات صنعتی برای معرفی خود به انتشار مطالب وسیع، گسترده و دامنه داری دست زدند. زیرا برای آنها در جنگ جهانی اول به اثبات رسیده بود که ارائه مطالب درباره موضوعی خاص در صورتی که از روی واقع بینی و بصیرت باشد، افکار عمومی را تغییر داده و در جهت مثبت یا منفی سوق می دهد.

دوره دوم از سال 1929 تا 1939 بود که با رشد منظم و علمی روابط عمومی ها و اعمال کوشش های فراوان جهت ایجاد توازن و هماهنگی بین منافع فردی و مصالح عامه صورت پذیرفت.

دوره سوم در فاصله سال های 1939 تا 1945 پیرامون جنگ جهانی دوم بود که در کنار کمیته اطلاعات عمومی، دولت اقدام به تأسیس اداره اطلاعات جنگ نمود و برخورداری از روابط عمومی بجز در آمریکا در سایر کشورها چون انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند و ... هم احساس شد.

از سال 1945 تاکنون جهان با گسترش بسیار روزافزون واحدهای روابط عمومی روبرو بوده است و همراه با آن کتاب ها و مطالب زیاد در زمینه روابط عمومی تألیف شده است. مؤسسات آموزشی روابط عمومی، سازمان های سنجش افکار عمومی، انجمن ها و اتحادیه های روابط عمومی و بالاخره رشته های تحصیلی دانشگاهی روابط عمومی به وجود آمد و روابط عمومی در تمام دنیا به عنوان یک امر ضروری مورد توجه قرار گرفت.